Do tej pory system ten działał w Pendolino oraz ekspresach InterCity. Nie zmieniają się ceny bazowe, od których będą naliczane zniżki. Bilety na połączenia IC i TLK będą podzielone według pięciu poziomów promocji:
- Super Promo,
- Promo Plus,
- Promo 45 (bilety tańsze o 45 proc. od ceny bazowej),
- Promo 30 (tańsze o 30 proc.)
- Promo 15 (tańsze o 15 proc.).
Tanie bilety także w pierwszej klasie
Bilety promocyjne obejmą zarówno pierwszą, jak i drugą klasę. Bilety będą dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym także u konduktora w pociągu. Na najpopularniejszych trasach, takich jak z Warszawy do Krakowa, Trójmiasta, Katowic czy Poznania, ceny biletów będą zaczynać się od 19 zł. Do tej pory najtańsze bilety promocyjne w tych relacjach kosztowały około dwa razy tyle. Z kolei podróże ze stolicy do Łodzi, Lublina czy Białegostoku będą możliwe już za 14 zł.
Zobacz także
Od 5 maja dostępność poszczególnych biletów promocyjnych nie będzie już zależna od wyprzedzenia, z jakim pasażer kupi bilet, na czym bazowała oferta Wcześniej, a od popularności danego pociągu. PKP Intercity będzie zarządzać liczbą promocyjnych biletów w poszczególnych progach cenowych w zależności od m.in. prognozowanej frekwencji, tras przejazdu czy godzin odjazdu.
- Nowa oferta Promo tworzy jednolity, ogólnodostępny system promocji dla pasażerów wszystkich pociągów PKP Intercity. Daje również duży wachlarz możliwości przy wyborze połączenia – czasami wystarczy wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet. Tego typu rozwiązania są powszechne na zachodzie Europy
– tłumaczy Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.
Jak twierdzą przedstawiciele PKP, nowa oferta wzbudziła spore zainteresowanie pasażerów. W pierwszym dniu jej obowiązywania doszło do przeciążenia serwerów PKP Intercity, dlatego chwilami był on niedostępny lub działał dość powoli.
Nowy system ma być odpowiedzią na zmiany sposobów, w jakich Polacy planują wyjazdy. Jak pokazują wyniki najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie PKP Intercity, 73 proc. Polaków jest otwartych na spontaniczne wyjazdy, rezerwowane z co najwyżej kilkudniowym wyprzedzeniem. To właśnie do nich ma trafić nowa oferta.
Zobacz też:
Tanie linie trują! Ryanair i Wizz Air na czele
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?