Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trasa S3. Niedługo przejedziemy z Zielonej Góry do Polkowic. Kolejne odcinki na ukończeniu [WIDEO]

rik
Budowa drogi S3. Już we wrześniu kierowcy będą mogli poruszać się kolejnymi odcinkami trasy S3. Na ukończeniu są 33 kilometry drogi od Nowej Soli do Kaźmierzowa koło Polkowic. Do końca roku drogowcy mają udrożnić jeszcze odcinek z Zielonej Góry do Nowej Soli. Wtedy pomkniemy już na południe dwupasmówką przez całe Lubuskie, a nawet dalej.
Budowa drogi S3. Już we wrześniu kierowcy będą mogli poruszać się kolejnymi odcinkami trasy S3. Na ukończeniu są 33 kilometry drogi od Nowej Soli do Kaźmierzowa koło Polkowic. Do końca roku drogowcy mają udrożnić jeszcze odcinek z Zielonej Góry do Nowej Soli. Wtedy pomkniemy już na południe dwupasmówką przez całe Lubuskie, a nawet dalej. Robert Kowalik
Już we wrześniu kierowcy będą mogli poruszać się kolejnymi odcinkami trasy S3. Na ukończeniu są 33 kilometry drogi od Nowej Soli do Kaźmierzowa koło Polkowic. Do końca roku drogowcy mają udrożnić jeszcze odcinek z Zielonej Góry do Nowej Soli. Wtedy pomkniemy już na południe dwupasmówką przez całe Lubuskie, a nawet dalej.

- To ostatnia chwila, kiedy możemy sobie swobodnie pochodzić po tej drodze. W połowie września planujemy oddać trasę do użytku i wtedy tylko samochody będą mogły się tędy poruszać - mówi Anna Jakubowska, rzeczniczka zielonogórskiego oddziału GDDKiA. - W tej chwili trwają jeszcze prace kosmetyczne i odbiory. Po ich zakończeniu i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie, oddamy drogę kierowcom - zapewnia.

Pierwsi robotnicy i maszyny pojawili się na pustym polu koło drogi nr 3 w 2015 r. Przez trzy lata udało się wybudować 33 km trasy S3. Inwestycja realizowana była w dwóch odcinkach: od węzła „Nowa Sól Południe” – do węzła „Gaworzyce” (16,4 km) oraz od węzła „Gaworzyce” do węzła „Kaźmierzów” (16,9 km). Koszt budowy tych odcinków to 803 mln zł. Zadanie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

Za te pieniądze powstały dwie jezdnie drogi ekspresowej, ale także pięć węzłów drogowych. Zbudowano też 33 wiadukty z krzyżującymi się drogami, infrastrukturę do obsługi drogi oraz pięć przejść dla zwierząt. Największym obiektem jest estakada o długości ok. 160 m. Służy ona do przeprowadzenia drogi S3 ponad doliną rzeki Biała Woda oraz drogą powiatową. Obiekt pełni również funkcję przejścia dla zwierząt.

S3 nowy odcinek: wjazdy i zjazdy

Jadąc nowymi odcinkami S3 od północy napotkamy nowe węzły drogowe. Pierwszy z nich, to zlokalizowany w odległości około 4,5 km na południe od miasta węzeł „Nowa Sól Południe”. Tu zjedziemy na dawną drogą krajową nr 3 i wojewódzką nr 283. Następny to węzeł "Nowe Miasteczko". - To ostatni w woj. lubuskim węzeł. Będzie stąd możliwość zjazdu na starą trójkę - tłumaczy Tomasz Kramer, inspektor robót drogowych. W nowej nomenklaturze ma ona nosić numer 333.

Kolejne zjazdy to „Gaworzyce” - zlokalizowany na północ od miejscowości na przecięciu trasy S3 z istniejącą drogą powiatową nr DP1151D (Gaworzyce-Gostyń), „Głogów Zachód” - zlokalizowany na przecięciu trasy S3 z istniejącą drogą krajową nr 12 (Radwanice-Drożów) oraz „Głogów Południe” zlokalizowany w miejscu istniejącego węzła na przecięciu trasy S3 z istniejącą drogą wojewódzką nr DW 329 (dawna droga krajowa nr 3 – Jerzmanowa).

Na wysokości Niegosławic powstanie też Miejsce Obsługi Podróżnych. Teren jest już przygotowywany przez GDDKiA. W drodze przetargu wyłoniony zostanie wykonawca infrastruktury, a następnie firma, która zbuduje i będzie obsługiwać stację benzynową.

S3 przez Lubuskie z wąskim gardłem

To nie koniec dobrych wieści dla kierowców. W listopadzie ma zostać oddana do użytku druga nitka dwupasmówki, wiodąca od zjazdu na Trasę Północną w Zielonej Górze do Niedoradza, a już w kolejnym miesiącu odcinek w kierunku węzła Nowa Sól Południe. Oznacza to, że do końca roku trasa od morza do Polkowic ma być przejezdna. Z jednym wyjątkiem - przejazd przez most w Cigacicach, który w pełni gotowy ma być w drugiej połowie przyszłego roku.

Budowa S3 ciągnie się dalej na południe. Zaawansowane są prace na kilku odcinkach w okolicy Lubina i Legnicy, gdzie jest sporo węzłów i m.in. obwodnica Legnicy. Dalej trasa będzie wiodła w kierunku Jawora, Bolkowa i Kamiennej Góry do granicy Polski w Lubawce. Jednak odcinek od Bokowa do Lubawki jest dopiero na etapie przetargu. Kierowcy będą musieli poczekać na realizację przynajmniej trzy lata.

Jak dobrze znasz Bachusa? [QUIZ]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto